fredag 28 mars 2008

DD-WRT & Linkys wrt54gl


Idag har jag varit ledig, hela dagen var det planerat, ändå tills jag fick mail om att jag var tvungen att fixa en skit-grej och hela min eftermiddag blev förstörd pga av att någon/några inte kan planera och deras deadline var överskriden med 1 veckan! Varför ska jag drabbas bara för andra är misslyckade och är helt värdelösa??

Innan dess var dock allt frid och fröjd och jag satt och lekte, dvs nördade mig. Hade planerat ända sedan jag köpte min router, en Linksys wrt54gl, att köra ett tredjeparts firmware på den... Idag när jag var ledig tog jag tag i saken. Och det var en piece of cake. Jag provade att installera DD-WRT genom att följa instruktionen här och allt funkar bra. Just nu kör jag bara med generic mini, v23 sp2. Provar det ett tag och byter kanske sen... Varför det ska vara bra att byta firmware är kanske inte helt självklart, dock så finns det fler inställningsmöjligheter tex att kunna höja sändeffekten samt man har bättre överblick över belastningen etc

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu