onsdag 19 mars 2008

10 anledingar till att läsa data/IT utbilding

Här är 10 bra anledingar till att man ska plugga data.

Själv läser jag egetligen inte datavetenskap eller IT utan en klassisk ingenjörsutbildning. Dock har jag valt till så mycket data/IT som det går... Sannolikheten att jag kommer jobba inom just IT tror jag är 90% men jag ser inte mina matte- och fysikstudier som helt bortkastade... Det är riktigt allmänbildande med fysik, och matte är som soduku -bra att hålla igång hjärnan med. Sen har jag också läst en hel del språk, för att hålla igång tungan?

Det jag saknar att jag inte läst är ekonomi, så skulle ju inte lite pedagogik skada heller...

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Sjalv laste jag Engelska och sedan Business Management - en ratt bra kombination

White und nerdy sa...

Läste du Buisiness Management i utomlands?
Jag har var ett år i tyskland och då blev det klassiska ingenjörsämnen och tyska