lördag 29 december 2007

Så blir du rik!


Igårkväll läste jag ut boken "Så blir du rik!" av Donald Trump. En av anledningar till att jag läste den var att finnanskvinnan har startat en bokklubb där den är med. Tyärr varken gillar jag eller har tid med att vara med i bokklubbar, däremot är jag väldigt intresserad av att på tips på böcker som handlar om pengar, ekonomi etc.

En annan anleding är att jag älskar pocket böcker inte bara känslan av att läsa en pocketbok utan också priset. En pocket kostar runt 40kr vilket är helt klart överkomligt. Det är ju billare än ett vanligt måndasmagazin. Råkar man köpa en som man inte gillar är det bara att ge borten den...

Den största anledning är jag tycker det är intressant att läsa om "specialla" männsikor, speciellt vad dom skrivit om sig själva. Kanske stämmer inte allt när man skriver en bok om sig själv, men läsaren får ändå en uppfattning om hur personen tänker och vad den vill vara

Hur var nu "Så blir du rik" ? Min första känsla var att den var väldigt spretigt skriven, ganska svår att överskåda, men skriven med ett språk som gjorde den lättläst. Att varje "tips" var ett kapitel gjorde att det blev många kapitel vilket var bra för det går snabbt komma i dem. Det blir också lätt att lägga undan boken och forsätta läsa senare.
Tipsen i sig själva vet jag inte hur bra dom är men dom ger ändå en liten uns av inblick i hur herr Trump tänker.

Ibland kändes den lite floskig men inte så det störde, helt klart läsvärd. Men jag hade inte köpt den som vanlig inbunden bok...

1 kommentar:

Miss Millionairess sa...

Japp jag haller helt klart med om pocketbocker - mycket battre an inbundna!

Donald Trump ar ju lite speciell och ingen kan val forneka hans formaga att tjana pengar, daremot tror jag att hans formaga bygger mycket pa oetiska och generellt osympatiska metoder vilket gor det mindre intressant for mig.