söndag 2 december 2007

Månden som gått, och den som kommer,

Jag satt precis och kollade i min kassabok vart mina pengar försvunnit under november...
Har gjort av med lite drygt 6000 kr, vilket är välldigt mycket. Dock så har jag lagt lite drygt 1800 kr på kurslitteratur. Det borträknat så blir mina utgifter lite mer normala.

December brukar bli en "plus-månad", med tanke på att man åker hem till mamma och får mat i minst en vecka, och så blir det en hel del mat man får med sig :)

Julklappar måste man ju köpa, köper bara till mamma, pappa, flickvännen och bästa kompisen. Får se vad det landar på... Svårast att köpa är till flickvännen och lättast är till Pappa. Man kan göra det lätt för sig och köpa en DVD till honom som man själv vill se :) Vi har i stort sätt samma smak så han brukar bli glad, problemet är att han själv köper en himla massa filmer och när man inte längre bor hemma har man ingen koll på vad han har....

2 kommentarer:

Miss Millionairess sa...

Ja, kurslitteraturen kommer jag ihag alltid var plagsam att punga ut for...Har i London har de flesta universitet ett second hand system sa jag kopte de flesta av mina bocker via det och salde dem sedan sa det blev inte riktigt samma utgift som nar jag pluggade i Sverige. Nagot svenska uiversitet/bokhandlar borde infora tycker jag!

White und nerdy sa...

Miss Millionairess: När jag pluggade i tyskland hade universitetsbiblioteket 20 - 30 exemplar av dom vanligaste böckerna, samtidigt så behövde man sällan böckerna, föreläsarnas powerpoint-presentationer räckte ofta gott och väl. Nu är jag i slutet av min utbildning, och det känns faktiskt mer motiverad att äga sina böcker eftersom dom kan vara bra att ha som referens när man behöver slå upp nåt... men helt absurt dyra är dom allt...