söndag 30 december 2007

Året som gått...


Det här året har verkligen bjudit på dramatik och slutresultat är jag nöjd med, fonderna ligger för i år på +14,1%

Min "heuristik" funkar bra, då mitt mål är att slå den bästa räntan med minst 2 till 4 ggr.


Jag måndassparar ett fixt belopp, huvudsakligen i tillväxtmarknader. Jag spara även orgelbundet hos sveadirekt.se när jag får pengar över någon månad. Bättre att stoppa dem där än ha dem på kontot och "råka" köpa något onödigt. Totalt har ganska många olika fonder, mest för att jag gillar att testa och chansa lite. Jag chansar hellre och lägger 500kr i en intressant fond än går ut och super upp pengarna på krogen eller spelar på hästar...

Inför nästa år är min plan att öppna ett konto hos aktiespar.se och prova på aktier, mest för att lära mig...

Jag har också bestämt mig för att inte köpa några onödiga prylar, all hemelektronik som jag behöver har jag och min lägenhet har inte plats för mer...

Gott nytt år och Lycka till det kommande året!

1 kommentar:

Miss Millionairess sa...

Kul, vi verkar vara lite pa samma niva. Min kare far skrattar at mina lojliga sma kop av fonder for en tusing men jag tycker ju det ar kul att testa!

Sa fort jag flyttat till Sverige tanker jag med borja fiffla lite med aktier, pa skoj sa vi far val se hur det gar...Fortsatt lycka till med dina investeringar ;-)